KOMBINERA STUDIER
MED IDROTT & HÄLSA

För elever som söker gymnasium

Intresserade kommande elever, klicka in här för mer information.

För vårdnadshavare och föräldrar

Samlad information för dig som är vårdnadshavare och förälder.

För studie- och yrkesvägledare

SYV:ar, klicka här för mer info.

Ekonomiprogrammet

Högskoleförberedande program

Ett program där du får utveckla kunskaper i samhällsekonomi, företagsekonomi, entreprenörskap och juridik.

Samhällsvetenskaps­programmet

Högskoleförberedande program

Ett program där du får en bred samhällsvetenskaplig grund för vidare studier.

KIGs årliga crossfittävling är avklarat! Blev tight på pallplatsen, Starkt jobbat alla! och stort tack till @crossfitkarlskoga för en bra tävling 💪
Vinst till kig idag i återkommande vänskapsmatch mot folkhögskola 🤩 starkt jobbat 💪
Från och med läsår Ht23/vt24, kommer kriminologi att ingå i studieplanen på båda programmen 🤩
Första gymnasiearbetet inlämnat 💪🥳
Går du i åk 9 och är nyfiken på Karlskoga idrottsgymnasium? Kom till oss på onsdag 1/2! Spela switch, käka snacks och häng med elever och lärare från skolan. Ca 17:00-19:00
Äntligen blev det Romme 🤩
This error message is only visible to WordPress admins
Error: Access Token is not valid or has expired. Feed will not update.

Välkommen till Karlskoga Idrottsgymnasium

grill 1

Våra lärare och medarbetare

Vi ser gärna att våra lärare har visioner, vill vara med och utveckla undervisningen, har ett tryggt ledarskap, är goda organisatörer, bra på att samarbeta och har ett gott bemötande.  Vi är en liten skola där varje person i arbetslaget fyller en viktig funktion.

Varje lärare fungerar som mentor till en grupp elever med uppföljningsansvar. Arbetslaget genomför regelbundna veckomöten där information, elevärenden, pedagogiska diskussioner och andra gemensamma frågor diskuteras.

Välkommen till gymnasiet!